BREZİLYA'YA NASIL GİTTİM - NEREDE KALDIM - SALVADOR'DA YAŞAM

Ablam ve kuzenimin gazı ile AIESEC’e başvurdum. Aiesec in sitesindeki adımları takip ederek, profilimi oluşturdum . Proje aramaya başladım. Uygun projeyi Brezilyada bulunca başvurumu yaptım. Sonra başvurmuş olduğum Driblando proje yöneticileri ile Whatsapp ve Skype üzerinden konuşmalar, yazışmalar yaptıktan sonra, projeye kabul edildim. Sonrasında Pasaport çıkarmak için işlemlere başladım. Brezilya için vize gerektirmediğinden, vize başvurusu yapmadım. Pasaportum geldikten sonra bilet araştırması, Brezilya ve Salvador hakkında araştırmalar yaptım. Salvadora direk uçuş yoktu. En az 2 aktarmalı uçuşlar vardı. Bende Türk Hava Yolları ile Sao Paolo ya oradan da, TAM Airlans ile Salvadora biletimi aldım ve gitmek için gün saymaya başladım…
Aiesec bana, hostumu ve body mi ayarlamıştı. Hostumun evinde kaldım. 
Salvador ve Türkiye arasında 6 saat fark var. Para değeri hemen hemen bizimki ile aynı. Türk Lirasını Dolara çevirip, oradaykende Brezilya Realine çevirdim.Bizim banka ve kredi kartlarını orada da kullanabiliyorsunuz. Salvador genel itibari ile çok pahalı bir şehir değil. Deniz ürünleri çok lezzetli. Ekmek fiyatı bize göre oldukça yüksek (100gr 3tl) . Alkol  kullanan biri iseniz, fiyatları sudan ucuz. Yerel alkolleri var Cachaca


Şehirde insanlar çok sıcakkanlı ve iyi insanlar. Fakat bir o kadarda tehlikeli bir yer. Sokakta elinizde telefonla gezerseniz çalınma  olasılığı yüksek. Paramı ve telefonumu iç çamaşırımın içinde saklıyordum. İngilizce bilen sayısı çok az, polisler bile bilmiyor 4 kez kayboldum ve derdimi anlatamadım .
Şehrin her yerinde spor yapan insan görebilirsiniz.Spor salonu, masaj salonu, oldukça yaygın. Brezilyalılar tam bir  Futbol aşığı, NEYMAR VE MARTA adeta TANRI ve TANTIRAÇA gibi. Eğlenmeyi seven insanlar. Bir anda geçtiğiniz sokak karnaval yerine dönüyor. Müzikleri, dansları çok güzel. Toplu taşıma çok kötü. Bizim kalabalık dolmuşlara şükrettiriyor. Hem pahalı hem de şoförler aracı çok kötü kullanıyor. Kasisten geçerken son sürat geçmeler, keskin viraja hızlı girmeler korkutuyor. Ayrıca şehirde çok dilenci var ve insanlar para vermemezlik yapmıyor.  




Doğal güzelliklerine gelince plajlar efsane. Gün batımını izlemek, yüzmek, sörf yapanlar felan görülmeye değer. Michael Jackson’un ‘’Donn't care about us’’  klibinin çekildiği yeri ‘’Pelourinho’’ yu görmeniz lazım.  Her şey biryana dursun, Salvadorun insanı yaşamayı seviyor. Parası olsun yada olmasın, onlar mutlu olmanın yolunu bulmuşlar. Brezilyaya yolunuz düşerse mutlaka SALVADOR a uğrayın. 

 
midye çorbası
a
 
 

şevvalle beraber mantı ve şakşuka yaptık


nane limon
 


Genelde kahvaltım

Yorumlar